19 Mart 2021 Cuma

Elektrikli Araçlarda Akü Kapasitesi

Tahrik sistemini besleyen akünün kapasitesi (enerji depolama yetisi), elektrikli otomobillerin kullanılabilirliği ve ekonomikliği bağlamında en önemli belirleyici parametrelerden biridir. Akü kapasitesi söz konusu olduğunda iki karşıt stratejiden bahsedilebilir.

Elektrikli Araçlarda Akü En Önemli Bileşenlerden Biridir

Akü Kapasitesinin Artırılması: Bu sayede, ara şarja ihtiyaç duymadan çok büyük bir menzile ulaşılabilirken akünün kullanım ömrünü de uzamış olur. Akü, hem kapasitesi hem de güç tüketimi bakımından daha az yüke maruz kalır, böylece aracın tam kullanım ömrüne karşılık gelen döngü sayılarına ulaşabilir. Öte yandan, araç ağırlığı ve yatırım maliyetlerinin ciddi ölçüde arttığı rahatlıkla görülebilir. Özellikle ikincisi, seri üretimden ve giderek artan bir şekilde teknik gelişmelerden elde edilen tasarruf etkileriyle kısmen dengelenebilir. Elektrikli otomobillerde kullanılan büyük aküler 2018 yılı esas alınırsa, 100 kWh civarında enerji depolamaktadır ki bu da 100 km'de 15 kWh ila 25 kWh araç tüketimi üzerinde hesap yapılırsa kabaca 600 km'nin üzerindeki bir menzil için yeterli gelmektedir. Örnek verilecek olursa bu tür akülerin kullanıldığı araçlar arasında Tesla Model S, Tesla Model X, NIO ES8, Jaguar I-Pace, Audi e-tron sayılabilir. Öte yandan, akülü otobüsler de 600 km’lık bir menzile ulaşmak için 600 kWh'den fazla kapasiteye sahip olmalıdır.

Daha Ufak Kapasiteli Akü Kullanımı : Böyle bir kullanımın üstün yanı , düşük araç ağırlığı , ayrıca çok daha düşük bir satın alma maliyetleridir. Bununla birlikte, bu konsept, bir birbirine muntazam şekilde irtibatlandırılmış örneğin şehir içerisindeki park alanları, yüksek performanslı bir şarj altyapısı gerektirir. Aküler çalışma sırasında çok fazla yüklenerek daha hızlı yıpranırlar. Bunun örnekleri, Streetscooter, Renault Twizy, e.GO Life'dır.

Hiç yorum yok: